طریقه اخذ ویزای توریستی ایتالیا
جولای 9, 2019
دیدنی های میلان
جولای 13, 2019

سلام دوستان عزیز من امروز قصد دارم درباره سفر به کشور زیبای بلغارستان و شهر زیبای وارنا برای شما بنویسم ، این سفرنامه من به مدت 7 روز جمع آوری شده ، با ما گروه ایران استرالیا همراه باشید تا درباره سفر به بلغارستان بیشتر برای شما عزیزان توضیح بدهیم .

اگر قصد سفر به بلغارستان و شهر زیبای وارنا را دارید من توصیه میکنم که این پست رو تا آخر بخونید و مطمئن باشید که اطلاعات کافی به شما داده میشود .

قسمت 1

همانطور که میدانید کشور بلغارستان در قاره ی سبز یا اروپا قرار گرفته است و عضو اتحادیه اروپا محسوب میشه ولی جزء پیمان شینگن نمی باشد ، بلغارستان با با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است .

سفر ما از زمانی شروع میشود که تصمیم به سفر میگیرید ، اولین کاری که باید بکنید برای سفر به بلغارستان این می باشد که ، برای ویزای توریستی این کشور اقدام کنید ، پس از اخذ ویزای توریستی این کشور شما نیاز به اخذ پرواز و هتل دارین بعد از انجام همه ی اینکار ها که جزء روتین هر سفر می باشد ( زیاد به روتین ها نمی پردازم و سعی میکنم برسم به اصل مطلب ) .

varnaairport

فرودگاه وارنا

بعد از رسیدن به کشور بلغارستان و فرودگاه بین المللی وارنا ، شما باید وارد سالنی میشوید که برای افرادی طراحی شده است که پاسپورت اتحادیه اروپا را ندارند ، توی سفر منتظر میمونید تا نوبت ورود شما به این کشور باشد ، بعد از انتظار 30 دقیقه ما بلاخره نوبت ما شد که بریم برای چک پاسپورت و زدن مهر ورود . وقتی رسیدم جلوی کانتر پلیس مهاجرت ، ازم پاسپورت رو خواست ، بعد وچر هتل ، بعد از چک کردن همه ی این موارد ، ازم پرسید که چرا بلغارستان رو انتخاب کردین برای سفر که من جوابش رو دادم ، چیزی که برام خیلی جالب بود و تعجب کردم این بود که قبل از زدن مهر ورود دوباره ما رو انگشت نگاری کردن و بعد از اون مهر ورود رو زدن . سفر به بلغارستان

بعد از ورود به کشور شما به سالن بار میرید و چمدان هاتون رو تحویل میگیرین  ، بعد از آن شما ورود به شهر وارنا خواهید کرد ، فصلی که ما سفر کردیم تابستون بود ، ولی وارد شهر می شود با هوای گرم و مرطوبی رو برو میشد ولی با وجود گرماب زیاد هوا شما رو اذیت نمیکنه ، جلوی در فرودگاه شما باید تاکسی بگیرید یا از اتوبوس استفاده کنید برای رفتن به هتلتون ، ما چون وسیله زیاد همراهمون بود ترجیح دادیم که با ماشین بریم ، تاکسی های وارنا مشخص هستن و شخصی نیستن ، ولی حواستون باشه که نه به تاکسی متر توجه کنید و نه حرفی که راننده تاکسی ها میزنن ، شما میتونید با آنها طی کنید ، اکثرا به زبان انگلیسی مسلط هستن ، نرخ فرودگاه تا هتل ما تقریبا 20 لوا بود .

این مطلب را از دست ندهید.   کشورهای اروپایی بدون نیاز ویزا برای ایرانی ها

بعد از رسیدن به فرودگاه ما توی هتل جایگیر شدیم ، یکم استراحت کردیم و بعدش خواستیم بزنیم بیرونی ولی انقدر خسته بودیم که تا فردا صبحش خوابیدیم .

فردا صبحش ساعت 8 صبح بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه ، رفتیم که اطراف هتل رو ببینیم ، هتل ما توی منطقه گلدن سندز بود ، معمولا تمام ایرانی های که به وارنا سفر میکنند معمولا توی همین منطق اسکان میگیرن .

قسمت 2

http://dl.iranaus.com/canhttp://dl.iranaus.cلاom/canada-visa/varnaلpart1_x264.mp4ada-visa/varnapart1_x264.mp4سفر به بلغارستان

منطقه گلدن سندز پر مراکز تفریحی هست ولی برای خرید کردن زیاد مناسب نیست ، پر از مراکز تفریحی ساحلی و آبی ، کا ز ینو ( که اصلا توصیه نمیکنم برید و پولتون رو هدر کنید ) .تقریبا تا ساعت 13 داشتیم قدم میزدیم که یه مک دونالد دیدیم و رفتیم و غذا سفارش دادیم ، ولی جای برای نشتن نداشت ، غذا رو خوردیم ( سرپایی ) و برگشتیم هتل ، یکم دوباره استراحت کردیم چون فردا صبح باید میرفتیم به منطقه سانی بیچ .

کشور بلغارستان یکی از امنیتی ترین شهر های منطقه هستش و پیلس ها با لباس های شخصی بین مردم زیاد هستن ، یکی از مواردی که معمولا خارجی ها روئ دچار مشکل میکنه چنج کردن پول هست ، شما حتما توی مراکز Exchange پولتون رو تعیض کنید ، در غیر این صورت اگر پلیس شما رو ببینه حتما به شما گیر میده و ممکن چند صد دلار شما رو جریمه کنه . پس حتما توی صرافی ها کار تعیض پول رو انجام بدین.

توجه داشته باشین که بعضی از این صرافی ها نرخ تبدیل رو خیلی بالا زدن به اون ها هم نباید اعتماد کنید معمولا نرخ هر 100 دلار معادل 167 تا 172 لوا هست .مراقب باشین سرتون کلاه نره. سفر به بلغارستان

exchangevarna

ایکس چنج وارنا

صبح روز فردا ما تاکسی گرفتیم و 15 لوا باهاش طی کردیم و رفتیم تا خود شهر وارنا ، توی وارنا ما پیاده شدیم و دنبال ایستگاه اتوبوس بودیم چون باید میرفتیم به سانی بیچ ، از تاکسی پیاده شدیم و شروع کردیم به قدم زدن توی شهر ، از کنار grand mall هم گذشتیم یه مرکز خرید خیلی بزرگ بود که متاسفانه نتونستم برم توش یعنی وقت نشد ، ولی در کل بدونید که وارنا برای خرید کردن زیاد مناسب نیست و معمولا نمیشه چیزی خرید کردن توش . سفر به بلغارستان

این مطلب را از دست ندهید.   دانستنیهای جام جهانی روسیه

grandmallvarna - سفر به بلغارستان

بعد از گذشتن از کنار گرند مال خیابان رو اگر مستقیم ادامه بدین به یه چراغ قرمز میرسید که سمت راستی شما یک پارک و سمت چپ شما یه خیابان دیگه هست ، به سمت چپ بپیچید و مستقیم برید میرسید به یه زیر گذر آدم ، توی زیر گذر نرید سمت چپ رو اگر نگاه کنید ایستگاه اتوبوس بین شهری رو میبینید ، وارد اونجا شدیم ، 4تا بلیط خریدیم برای سانی بیچ ، به ازای هر نفر 12 لوا پول دادیم ، ساعت حرکت اوتوبوس راس ساعت 12 بود ، ما تقریبا ساعت 11:45 رسیدیم و کلا اوتوبوس 4 تا جا داشت ، البته ماشینی که باش رفتیم همچین اتوبوس هم نبود بیشتر شبیه ون بود یکم از ون بزرگتر و اندازه مینی بوس هم نبود و از اتوبوس هم کوچیکتر بود ، همه صندلی ها پر بودن و نتونستیم پیش هم بشینیم ، دقیقا راس ساعت 12 حرکت کردیم و 1 ساعت و نیم از وارنا تا سانی بیچ راه بود . توی با اینکه کولر روشن بود ولی هوا خیلی گرم بود و همه از گرما شاکی بودیم ولی خوب نمیشد کاریش کرد. بعد از طی کردن تقریبا 30 دقیقه به یه ایستگاه بین شهری رسیدیم نزدیک یه شهری به نام نزربی ، اونجا خیلی از مسافرا پیاده شدن و ما بلاخره تونیستیم پیش هم بشینیم ، همونجا پیاده شدیم و 4 تا بستی خوردیم .

باید بدونید که کل مسیر از وارنا تا سانی بیچ از لحلظ سر سبزی مثل جاده چالوس خودمون بود ولی با ارتفاع دره های کمتر . سفر به بلغارستان

3 روز رو کامل در سانی پیچ در یک هتل ALL گذروندیم بدون اینکه هیچ اتفاق خاصی بیوفت و چیزی قابل گفتنی باشه .

قسمت 3

تنها اتفاق باحال این بود که ما رفتیم به پارک آبی سانی بیچ به اسم  aqua paradise water park رفتیم  ، ورودی برای هر نفر 35 لوا بود ، از ساعت 11 صبح تا 18 بعد از ظهر . فقط دقت کنید قبل از اینکه به این پارک آبی برید خیلی خیلی مهم که با خودتون حوله ببرید چون حوله بهتون نمیدن ، شامپو هم برای شستن سرشون ندارن و همه رو باید خودتون بخرید . غذا هم همونجا میتونید بخرید ، برای گرفتن کمد برای گذاشتن لباسهاتون توی اون ، باید به قسمت پذیرش برید ، برای هر کمد 10 لوا بدین ولی این 10 لوا توی حساب دستبند شما فریز میشه ، اگر غذا بخرید با همون دستبند مبلغ غذا رو پرداخت میکنید و اگر پولی توی حسابتون مونده بود موقع خروج باقی حساب رو بهتون میدن . سفر به بلغارستان

actionaquaparkaquaparadisewaterpark - سفر به بلغارستان

این مطلب را از دست ندهید.   درباره روتردام

بعد از 3 روز اقامت توی اون ما دوباره برگشتیم به سمت وارنا ، ولی ایندفعه با یه اتوبوس خیلی بزرگتر که مثل اتوبوس های سیر و سفر خودمون بود . و همون هتل قدیمیمون و باقی روز رو اونجا گذروندیم .

باقی سفر نامه رو میتونید توی فیلم ببینید .